Gry w Twoim Biznesie

Grywalizacja lub gryfikacja (ang. gamification) – wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Gryfikacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe.

Jak stworzyć dobrą grę?

Co sprawia, że ta czy inna gra staje się popularna wśród graczy, a inna nie?
Czy jest to tylko kwestia ilości wydanych pieniędzy na promocję, czy też gra osiągnęłaby sukces niezależnie od prowadzonych działań promocyjnych?

Można w tym celu przeprowadzić dokładne badania lub samodzielnie wyciągnąć wnioski na bazie obserwacji aktualnych trendów na rynku gier i zachowań graczy.
Można też, co jest bardziej efektywne, zapytać specjalistów.

Dlaczego uważamy, że znamy się na grach?

  • Bo zajmujemy się nimi już od ponad 20 lat.
  • Bo doświadczenie zdobywaliśmy krok po kroku – spędzając godziny przy grach planszowych, uczestnicząc w sesjach role-playing, przechodząc kolejne etapy kolejnych gier komputerowych.
  • Z czasem zaczęliśmy sami tworzyć to w co sami chcielibyśmy zagrać.
  • Uczestniczyliśmy w powstawaniu wielu gier – zarówno dla własnej przyjemności jak również dla poważnych producentów (MarkSoft, Titus Interactive).
  • Doskonale wiemy jak powinna wyglądać dobra gra – czego oczekują gracze, co powinna zawierać aby sprawiała przyjemność. Żeby wciągała i przykuwała na długie godziny, aby nie pozwalała o sobie zapomnieć.

Jesteśmy graczami i wiemy czego oczekują gracze…

Jak zarobić na grach?

Wbrew pozorom to bardzo proste.
Każdy biznes opiera się na kontakcie z innym człowiekiem. A interakcja to pierwszy element gry. Prezentacja oferty handlowej, negocjacje czy też codzienna obsługa telefoniczna – to nic innego jak „gra”. Jeśli dodamy to tego takie elementy jak współzawodnictwo, próba osiągnięcia wyznaczonego celu czy określenie własnej strategii i wyciąganie wniosków na podstawie działania innych – i określimy dla tych zachowań jasne reguły – powstaje biznesowa gra…

Nasi menadżerowie maja bogate doświadczenie w działalności biznesowej. Od wielu lat doradzamy czołówce polskich organizacji biznesowych, do których można zaliczyć firmy grupy kapitałowej KOLPORTER. Szeroki wachlarz nabytych kompetencji i wieloletnie doświadczenie pozwalają nam skutecznie analizować procesy i kompleksowo rozwiązywać napotykane problemy. Pomagamy optymalizować procesy logistyczne, dystrybucyjne czy sprzedażowe. Udzielamy wsparcia w projektach informatycznych. Ponieważ wiemy jak połączyć naszą pasję z biznesem – potrafimy skutecznie wspomagać procesy biznesowe przy pomocy takich narzędzi jak gry.

Możliwości są ogromne… ale każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia, które zapewniamy.

Jak promować się poprzez gry?

Obecnie gry stanowią efektywne i efektowne narzędzie wsparcia działalności biznesowej. Robią to na wiele sposobów, m.in. poprzez:

  • Promocję produktów (gry mogą skłaniać do zakupu lub wizyty w sklepie lub dostarczając rozrywki pozytywnie kojarzyć z daną marką – produktem)
  • Pozyskiwanie nowych klientów poprzez informowanie o produktach przez tzw. lokowanie produktu.

Mechanizmy i relacje uruchamiane podczas gry mają wielokrotnie większe możliwości oddziaływania niż zwykła reklama:

  • mobilizują odbiorcę do większego skupienia,
  • zawierają więcej treści i co najważniejsze – zapoznawanie się z nimi jest całkowicie dobrowolne.

Gra może wciągać aktualnych lub potencjalnych klientów w swoistą relację – a dzięki temu wpływać nie tylko na to jak spędzają wolny czas ale również jakie będą ich decyzje dotyczące konkretnego zagadnienia. Może nagradzać i motywować.

Poprzez gry może się promować każda branża czy produkt.
Jesteśmy pewni, że dobre rozwiązanie to kwestia kreatywności i zaangażowania.

Jak wykorzystać gry w Twoim biznesie?

Częściowo odpowieź na to pytanie już się pojawiła. Jest jeszcze mnóstwo zagadnień, które jednak wymagają wyjaśnienia. To co zaprezentowaliśmy w skrócie to dopiero wierzchołek góry lodowej.

Być może rozwiązaniem dla Ciebie jest gra społecznościowa, w której gracze będą rywalizować ze sobą o nagrody?
Być może w grze premiowane będzie wykorzystanie twoich produktów?

Pozwól nam poznać Twój biznes i Twoje potrzeby.
Na pewno znajdziemy rozwiązania, które nie tylko zaskoczą Cię swoją skutecznością, ale również pokażą nowe możliwości i nowe obszary do zagospodarowania.

Jesteśmy gotowi wspierać Twój sukces!

Naszą wizytówką jest skuteczność.