Grywalizacja lub gryfikacja (ang. gamification) – wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Gryfikacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe.
Co sprawia, że ta czy inna gra staje się popularna wśród graczy, a inna nie?
Czy jest to tylko kwestia ilości wydanych pieniędzy na promocję, czy też gra osiągnęłaby sukces niezależnie od prowadzonych działań promocyjnych?
Można w tym celu przeprowadzić dokładne badania lub samodzielnie wyciągnąć wnioski na bazie obserwacji aktualnych trendów na rynku gier i zachowań graczy.
Można też, co jest bardziej efektywne, zapytać specjalistów.
Dlaczego uważamy, że znamy się na grach?
Jesteśmy graczami i wiemy czego oczekują gracze…
Wbrew pozorom to bardzo proste.
Każdy biznes opiera się na kontakcie z innym człowiekiem. A interakcja to pierwszy element gry. Prezentacja oferty handlowej, negocjacje czy też codzienna obsługa telefoniczna – to nic innego jak „gra”. Jeśli dodamy to tego takie elementy jak współzawodnictwo, próba osiągnięcia wyznaczonego celu czy określenie własnej strategii i wyciąganie wniosków na podstawie działania innych – i określimy dla tych zachowań jasne reguły – powstaje biznesowa gra…
Nasi menadżerowie maja bogate doświadczenie w działalności biznesowej. Od wielu lat doradzamy czołówce polskich organizacji biznesowych, do których można zaliczyć firmy grupy kapitałowej KOLPORTER. Szeroki wachlarz nabytych kompetencji i wieloletnie doświadczenie pozwalają nam skutecznie analizować procesy i kompleksowo rozwiązywać napotykane problemy. Pomagamy optymalizować procesy logistyczne, dystrybucyjne czy sprzedażowe. Udzielamy wsparcia w projektach informatycznych. Ponieważ wiemy jak połączyć naszą pasję z biznesem – potrafimy skutecznie wspomagać procesy biznesowe przy pomocy takich narzędzi jak gry.
Możliwości są ogromne… ale każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia, które zapewniamy.
Obecnie gry stanowią efektywne i efektowne narzędzie wsparcia działalności biznesowej. Robią to na wiele sposobów, m.in. poprzez:
Mechanizmy i relacje uruchamiane podczas gry mają wielokrotnie większe możliwości oddziaływania niż zwykła reklama:
Gra może wciągać aktualnych lub potencjalnych klientów w swoistą relację – a dzięki temu wpływać nie tylko na to jak spędzają wolny czas ale również jakie będą ich decyzje dotyczące konkretnego zagadnienia. Może nagradzać i motywować.
Poprzez gry może się promować każda branża czy produkt.
Jesteśmy pewni, że dobre rozwiązanie to kwestia kreatywności i zaangażowania.
Częściowo odpowieź na to pytanie już się pojawiła. Jest jeszcze mnóstwo zagadnień, które jednak wymagają wyjaśnienia. To co zaprezentowaliśmy w skrócie to dopiero wierzchołek góry lodowej.
Być może rozwiązaniem dla Ciebie jest gra społecznościowa, w której gracze będą rywalizować ze sobą o nagrody?
Być może w grze premiowane będzie wykorzystanie twoich produktów?
Pozwól nam poznać Twój biznes i Twoje potrzeby.
Na pewno znajdziemy rozwiązania, które nie tylko zaskoczą Cię swoją skutecznością, ale również pokażą nowe możliwości i nowe obszary do zagospodarowania.
Jesteśmy gotowi wspierać Twój sukces!
Naszą wizytówką jest skuteczność.